31.7.21

Ирисова метаморфоза

Бях силно впечатлена как очите му се бяха променили на фона на зелената лоза и ярката зелена тениска. Това беше най-причудливата метаморфоза на сини очи, които се бяха превърнали в наситено зелени. 

Подобна силна метаморфоза на цвета бях виждала единствено в очите на майка ми и баба ми, и в някаква лека степен на малкия ми син. Всички останали около мен са кафявооки - кафявото око е статично в цвета си, а промените в синеоките, без един - двама, са били също толкова незначителни и семпли. Сините очи, ако се променят по-често играят в сивото. Ирисовата метаморфоза е привилегия на пъстрооките ;)

А тези, тези сини очи се бяха превърнали в наситено зелени! Бяха станали по-малки и дълбоки, като кладенци, като портал към друга вселена.

За един ден два пъти говорих с тези очи. Първия път просто ги възхвалих и запечатах образа им. Беше ме страх, че ще забравя това странно дълбоко излъчване, но, не, художникът в мен е надделял и е запечатал образа като с четка. И дори дни след деня мога да пресъздам вида и въздействието им върху сетивата ми.

Втория път като говорих с тези очи в същия този ден - видях толкова празни очи. Срещала съм подобна празнота - само в очите на големия ми син. Тогава очите не отразяват, те са като стъкленица, която не гледа, просто светлината минава през теб, без да те вижда, зеницата е като закована. От опита си знам, че процесът в дълбочина е отнел енергията и цвета им. Жалко е, че собствениците на очите не могат да се видят в тези моменти - при достатъчно зрялост биха могли да дадат много отговори на важни за тях въпроси. Аз съм все по-ориентирана. Но няма да се превръщам в терапевт. Всеки си има път и задачи в този живот.

Важното за мен е да не се превърна в жертва - това явно е много отдавна заложен в мен модел. Има обяснение, виждала съм го достатъчно години, наоколо ни е пълно с жертви, насилници и адвокати, но повече ме вълнува друго - защо аджеба се чувствам толкова първично изплашена? Бунтарът в мен трудно би позволил да се предам, в звездната карта ми е.

Един Господ знае какво би могло да се открие?

Между другото, важи и за другия.

Пластовете не дават решение. Те обикновено дават усложнения на проблема. Травмите трябва да се лекуват рано и навреме.

Няма коментари:

Translate

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails