22.3.23

Движение на въздуха

Купих си балсам за устни с аромат на диня.

Избрано заради дискретността на цвета. 

Сега се чувствам като захарното момиче

В сладкишница. 

*    *    *


Ръката ми автоматично посегна към шнолите.

В цвят пепел от рози и пепел от рози на цветя.

Дете едва ли ще ги хареса,

Но за жена не са подходящи.

За секунди отпътувах в началото на 80-те.

Спомних си най-милите години, в които бях момиче

И мама ми слагаше шноли в косата със същата форма.

Да имаш такива шноли тогава беше изключение. 

Част от мен, колкото и микроскопична да е,

Ще остане да живее в Гърция в началото на 80-те.

Усещам вкус на ягодова дъвка в устата си,

Тръпка от късмет в чашката на сладоледа,

Ненатраплива сладост от крема във фунийка от фино бутер тесто,

Който така рядко можех да опитам,

Радвам се на аромата на печена царевица и кестени по атинските улици.

В моята Гърция се научих да карам колело

И познах болката от триенето по пясъка на колене

И лековия ефект на морската твърде солена вода.

Още виждам уникалната атмосфера на градче на твърде южен остров.

Изненадата от вкуса на морската храна и до ден днешен ме изумява.

Пръстенчето с формата на делфин от меко сребро отдавна не е същото

И още си спомням  през витрина прецизната изработка на розички от злато, които се носят на ушите.

*    *    *

Някой ден ще се разхождам по кея на малък гръцки остров и ще се наслаждавам на местния вятър.



Няма коментари:

Translate

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails