10.9.10

Баланс извън физическите закони и не съвсем...





Благодаря на Jackie...
Не се познаваме с Jackie. Трудно ми е да я представя. Тъй като нейният образ в мен все още е непълен. Със сигурност мога да кажа, че всеки път, когато чета стиховете й, отлитам в други светове и от това пътуване ставам по-богата, което вече категорично ме свързва с нея. Защото когато си намерил една нишка към душата, всички пътища водят към образуване на мрежа, в която тя да може да танцува.
От време на време надничам и в другия блог на Jackie, тъй като там се пренасям в материалния свят на приказни образи, с каквито обичах да общувам като дете, а това е част от мен и ме изгражда цялостно както древна мозайка...
Въпреки че с Jackie не се познаваме, чувствам, че имаме много допирни близки възприятия... И връзката ни много прилича на две протегнати ръце в синьо с купести тук-там облаци като кадър от картина на Michael Parkes, когото тя ми посочи...



Michael Parkes е художник magical realist. Стилът логично art fantasy. Срещам и понятието imaginary realism. Завършил е Университета на Канзас. Установил се е в Испания, което може би е моделирало нюанса с привкус на испанска естетика в картините му. Или обратното, познал е в Испания част от себе си...


Картините му ме привлякоха с приказното, първоначално. С лекото напомняне за Дали. Но това, което ме грабна и ме спечели е приказният реализъм на Michael Parkes. Образите, сюжетите, надскачащи физическите закони, но не съвсем... Защото в жонглирането върху въжения обръч пред погледа на очакващо дете, сякаш разпознаваш себе си в играта на живота и умението да запазиж баланса не само в собственото си движение, а в цялостната картина на живота...


Тази картина няма да я приложа.
Очевидно въженият обръч и запазването на баланса върху него е „марков” белег.


Избрах друга, в която водещият хармонизиращ елемент е красотата, което смятам е по-присъщо на моята същност... Вярвам, че всеки може да намери в картините на художника скулптор литограф своя елемент в живота...



Предоставям линкове към сайтове с Michael Parkes, които водят до биографията му и галерии с картини...



По картините може да се говори много. Струва ми се излишно е да хабя редове. Ще си запазя възможността като се видим на чаша капучино или чай да споделяме спонтанно впечатления :)



Сложих мои наименования на картините, не са на автора – просто изписах това, което чувствам, когато ги гледам...


В света на Michael Parkes
Галерия

Няма коментари:

Translate

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails