19.12.20

Сън ли бе, чудо ли бе?! Или какво са сънищата и какво познание и умения ни дават...

Едва ли някога така глобално е било ясно, че дадена година е различна и странна...

Различното е на много нива.

Вчера в малко повече подробности разбрах, че годината минава в някаква конфигурация и звездната фигура на Козирога е доста силна и поставя в специфични изпитания. Върховият Козирог изисквал от нас да сме самодостатъчни, не просто организирани, дисциплинирани, дейни и работоспособни. Той искал тази година да скъсаме със зависимостите си, зависимостите си към хората си, да прекъснем непълноценните връзки, да се качим крачка нагоре, преодолявайки трудности и излизайки от зоната си на комфорт.

Доста мъчителен процес. Предполагам и доста хора през тези 9 месеца от началото на пандемията са минали през всякакви трансформации, потъвания и изкачвания...

Аз лично, оказва се, че продължавам да правя връзка със себе си, тази най-съкровенна част, която е изгубена във времето ми след детството до преди десетилетие...

Намирането ѝ и още повече събирането е изключително енергоемък процес, протичащ поне при мен повече интуитивно и подсъзнателно... Знам, че всеки път, когато се отдалеча от тази връзка с моето най-желано аз, потъването е категорично и мрачно.

През годините се бях научила и за десетилетия лекът, който бях измислила, или по-скоро щитът, работеше добре, за да не ми докара мрак. Динамиката на битието и елементарните задачи много помагат да не се сблъскаш с проблема на липсващата със самия теб част, но тази защита губи времевия си обхват. И така трябва да бъде, защото иначе незивасимо дали сме създали дом, материални блага, възпитавали деца, постигали успехи, животът ни няма да има особено голям смисъл за самите нас.

Отвлякох се много... А целта ми да пиша сега е само и единствено да отбележа собственото си откритие, свързано със сънищата...


I. Сънища сънувам

В този блог неведнъж съм споменавала, че сънувам особени сънища. Всъщност, едва ли има човек, който да не сънува особени сънища, защото материята на съня е такава. Сънищата не се управляват от съзнанието, за да са чисти образите ни, но въпреки това те са продукт на мозъка, на съзнание и на подсъзнание, и вероятно на още нещо, за което човечеството е рано да знае...

Няма да обръщам внимание на обикновените съновидения, дори и на кошмарите, те са редки при мен и определено не ме вълнуват.

Сънищата, които оставят следи у мен имат интересен потенциал - обикновено те ми разказват не само истини, които мозъкът ми е прозрял, а аз все още съзнателно не съм разбрала, но и разгръщат времеви вектори, ще го нарека, тоест разкриват ми линия на бъдещето. Тези сънища обикновено се развиват в особена сюжетна линия, многопластова, но не е задължително. (Озадачавам се колко праволинейно пиша в момента и знам, че повече работя с логичната си част на мозъка. Ценя повече дясното си полукълбо, защото то прави животът и изживяванията ми по-богати, но се радвам, че в момента много от лявото започва да стига до някаква съзнателна преработка от дясното... Сложно нещо са процесите в мозъка ;) ) Досега нямам подобен сън, който да не ми е казал истина и да не ми е пророкувал правилно бъдещето! Ако съм успяла да го разтълкувам, разбира се - сънят не поднася истини в готови образи и действия, трябва да имаш умения и да си порасъл вътрешно за себе си да разтълкуваш метафорите му. 

Споменах, че годината е особена. И докато през пролетта през първия локдаун изтласкахме дълбоките си страхове и разочарования на повърхността, през лятото почивахме душевно, от есента започна явно нов цикъл.

Този септември беше изключително странен за мен. Като усещания. Като усещания, които улавяш от атмосферата, етера, чрез вълни, полета или там Бог знае какво. Не знам дали други хора са усетили подобно явление или е било само лично. Ще се радвам на коментари по темата.

Септември удари съня ми, но не мога да кажа че по онзи начин, по който стигаме до кабинета на невролога заради проблеми с него - не. А и аз съм от хората, които страшно манипулират с продължителността на съня, за да могат да се порадват на време със себе си и да се радвам на минути и часове на състояние, сходно с медитацията. Това ми дава връзка със себе си, изцеление, успокоение, мъдрост, съхранява откритостта и добротата у мен... Макар че си има цена, която с времето добре вкарах в ярем - недоспиването рязко може да засегне продуктивността, но при мен отдавна не е таща, даже напротив, но факт е, че ме прави по-чувствителна, а оттам линия до лесната раздразнителност е тънка...

Та, през септември, не просто сънят, а биологичният ми ритъм вървеше към някаква промяна, измени се - биологичният ритъм и сънят са свързани. Но интересното е, че усещането беше за манипулиран отвън процес. Имах странното усещане, че нощем докато спя си говоря с извънземните ;) Ще оставя тази мисъл и реплики необработени. Знам, че подобно нещо звучи много шизофренично, да речем, но личните ми усещания за намирането на истината винаги са ми казвали да изследвам и невидимото, да не отхвърлям с лека ръка, да не затварям врата към път, просто защото не го разбирам или човечеството още не разпога с данни, за да го коментира. Ние хората все още сме твърде малки в познанието...

Септември обаче мина бързо и бързо остана зад гърба ми със страната си пренастройка...

Септември обаче, или извънземните ;), уловиха крещящата ми потребност и ми изпрати "крайъгълен камък". Срещнах нов човек.

Интересното, извън целия битовизъм и персовални характеропатии, че в този човек крайъгълен камък като никога друг път, на ново високо ниво, като урок, и като послание, ясно до безумие, виждах себе си. Заради сходството в характерите, поведението, действията, ценностите, недостатъците, но усилени на трета степен, за да мога очевидно най-сетне да прозря някои неща и да си дам сметка какво причинявам на другите хора в своите си прояви на характеропатия ;) Това ме прави по-добра... И едва ли ще допусна повторение на същата неовладяност и инертност под претекст, че всеки все пак си е с някаква особеност, дори и да я приема за ценност...

Огледалата са хубаво нещо.

И аз съм благодарна на моите ангели ;), и на тази личност :)

Сигурна съм, защото винаги в съзнателния си живот съм вярвала, че е така, че хората не се срещат случайно. За въпросния човек срещата му с мен също е била като поправителен изпит. Не знам дали въобще съм минала моя, мисля, че още минавам по линията на изпитването, защото процесът не е спрял, за да пиша сега тук такива "щуротии". С този човек в няколко аспекта бяхме много огледални, нали знаете има размяна между дясно и ляво при отражението, нещо подобно се получаваше и тук. Наблюдавайки го, явно компенсирах някакви изоставени от мен ценности, други неща стигнах до извода, че трябва да регулирам, затвърдих някои истини, които си знаех от дете или бях прозряла с времето, и т.н. Връзките обаче не са само, за да получаваме. На мен ми се изясни какво получавам, не знам дали е всичко, не знам дали съм си взела урока и изпита въобще. Не знам какво този човек следваше да научи от мен, не намирам у себе си нищо, което да му е от полза, но колкото и да го казвам това, толкова и съм силно убедена, че в тази среща урокът е бил за прозряване на нещо лично и от двама ни. Опасявам се, че до ден днешен у него няма съзнаване за това. Проблемът не е мой. Границата между него и мен е ясна и аз трябва да я спазя - между другото нещо, за което системно грешим, особено жените.

Сякаш стигнах до момента с повода да пиша...


Пак I.

Преди два-три дни сънувах сън. По-точно сънувах в две последователни нощи от онези специалните сънища. Единият покриваше един аспек в живота ми. Опитвам се да го разтълкувам все още, макар че посланието му е ясно -  въпросът е да не пропусна нещо в детайлите и да приема мъдростта и да я трансформирам в правилно действие и поведение. 

В следваща нощ в още по-силно въздействие - при смесване на времеви линии и с наслагване на образи се появи по-силният сън. Още не съм пристъпила към разгадаването му.

Защото за първи път в живота си при такъв сън се запитах не какво значи и какво послание ми дава подсъзнанието, а се запитах защо точно сега сънувам такъв сън...


II. 

Защо точно сега сънувам "пророчески сън"?

От известно време съвсем съзнателно се опитвам да управлявам изпадането в едно специфично състояние, при което можеш да твориш. Това е и връзката със себе си, за която споменах по-горе. Сега няма да разказвам за това как съм успяла да намеря тази връзка, да я прозря, но факт е, че след едно 17-18 години непълнота успях да я напипам, по неведоми пъщита Господни :). Откривайки я изпитвах ужас да не я загубя отново и затова вероятно в жива истерия се вкопчвах в "патерици", които ми помага да изпадам в този търсен транс.

За съжаление, делникът ми е много наситен от задължения и през годините не можах да си извоювам времеви остров за себе си, заради което и отчаянието явно бе започнало да ме яде отвътре, а аз да се предавам... Надежда винаги има, нали :) Реално, но сега го осъзнавам, ми трябваше начин, по който не просто да овладявам тази стихия, а и да я намирам и въобще съзнателно да управлявам този процес. Урокът дойде с втория сън. Изключително съм благодарна на този човек. Той се бе появил на минало място, скъпо за мен място, в най-интимните дълбоки проникновения на духа ми, в нов сюжет, със своето поведение, но на място, където не можеше да бъде и не му беше мястото... 

Какво открих? Реално, с опитите ми съзнателно да управлявам възникването на творческо състояние, съм отворила и кутията на специалните сънища. Извод! Още връзката причина - следствие не е ясна, да знаете!

Защо сънуват хората?

Казват, че при подобни сънища, чести сънища, е много вероятно да има  депресия или тревожност.

Колкото и да има частица истина в това, отхвърлих този произход на нещата - в момента колкото и да е труден периодът, съм имала далеч по-страшни...

Човекът сънува основно в REM фазата на съня. Но сънува и във фазата на дълбок сън, много рядко, и предимно кошмари.

Отхвърлих втория вариант при мен. Не тълкувам като такива странните си сънища.

Какво се оказа, всъщност? В REM фазата на съня, когато сънуваме, независимо дали си помним или не сънищата, мозъкът ни работи на бета (15–35 Hz) и тета (4–8 Hz) вълни*1. Мозъкът ни работи на бета вълни, когато комуникираме с другите*2. (Интересно с какви други говорим на сън? Или са извънземни ;), които ни облъчват, или си говорим с Бога, или с другия в нас...) Този факт обаче трябва допълнително да го проверя заради източника, тоест трябва ми по-достоверен такъв. Интересното идва с тета вълните. 

Тета вълните се образуват, когато заспиваме и се събуждаме. - В тета-състояние можем да навлезем в дълбока релаксация. - Тета-състоянието се използва при хипноза. - Свързани са с чувствата и емоциите. - Слушането на музика спомага състоянието. - В това състояние можем да постигнем творчески подем. - То е близко до състояние на транс. - / Стана ли ясно?! / - "Тета вълни се генерират от дясното полукълбо на мозъка и са тънка граница между съзнанието и подсъзнанието."/*2 - /Стана ли ви още по-интересно?/ - Позволяват да се препрограмираме, в такова състояние намираме решения на негативните и ограничаващите фактори. - /Как да не го търсиш това състояние?/ - Чрез тях се подобрява способността ни да се концентрираме извън това състояние.  - При състоянието се намалява артериалното налягане. - /Хм, колко полезно!/- Намаляваме усещането за болка. - /Също полезно/ - Запомняме по-добре и се свързваме със спомени отпреди. - Пловин час в тета-състояние е равно на четири часа сън! - Отделят се ендорфини, тоест ставаме по-щастливи. - Двете полукълба се синхронизират. (Нещо, към което се стремя, защото си имам силни качества, идващи и от едното, и от другото полукълбо) - Развиваме свръхчувствителна сензорика. (Нещо, което ми е характерно от детска възраст) - И, черешката на тортата е, че тета състоянието допринася за развитието на така наречените от непросветените нас паранормални способности...


С един сън съм разгадала толкова много нали?! И отвори любопитството ми към изследването на една толкова интересна тема. Между другото, ако има учени, които изследват подобни феномени, с радост бих се включила ;)


За да стигна до този си крайъгълен камък в моя жизнен път съм изключително благодарна на няколко души: Христо, Никола, Радослава, Нина, Натали и Сияна, Елена.

Пътуването продължава!

Бъдете здрави! 

<3


Давам малко библиография, като в бъдеще ще си натрупвам полезни източници по темата тук:

0. https://www.puls.bg/aktualno-c-6/arkhitektura-na-snia-kakvo-se-sluchva-dokato-spim-n-23106

1. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5266493/?fbclid=IwAR2MomQllh-jzQcYxnQjcnToNfAlLCCeUGcx2gwyYlqBIhzV1tHGzK66UmU

2. http://thetaplanet.com/5-%D0%B2%D0%B8%D0%B4%D0%B0-%D0%BC%D0%BE%D0%B7%D1%8A%D1%87%D0%BD%D0%B8-%D0%B2%D1%8A%D0%BB%D0%BD%D0%B8-%D0%B8-1-%D0%BE%D1%82-%D1%82%D1%8F%D1%85-%D0%BA%D0%BE%D1%8F%D1%82%D0%BE-%D1%89%D0%B5-%D0%B2%D0%B8/?fbclid=IwAR2Sub4AOaORTQuFKCzZzO8UEUgiVZwpC6e5xoxJArjuEq5otXUgqSyteOk


https://www.puls.bg/zdrav-um-c-31/kak-da-stimulirame-teta-vlnite-na-mozka-n-42924

https://www.science.org/doi/10.1126/sciadv.abj5866 - тук обаче се посочват алфа и делта вълните като "творчески"

Няма коментари:

Translate

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails