10.4.21

Токсични връзки

Не знам как се получи...

Много добре знам от какво да се пазя и какво да не избирам. Но също така знам, че няма идеалният вариант за човек, който да събира всичко, което би искал да виждаш в човека до теб. А, може би, може, не знам - уви, нямам този опит, макар че съм виждала явлението у други...

Преди десетилетия не съм правила такъв анализ на връзките си. Бях далеч по-категорична в прекъсването им, защото все пак изборът целеще човек за семейство.

Сега имам семейство. И изборът очевидно е много по-труден, защото е сведен до този да намериш човек за общуване и споделяне на малкото ти свободно време в дейности, които допадат и на двамата. С още по-голямата трудност, че едното дете не е достатъчно пораснало и иска отглеждане, при това отглеждане, изискващо отдаване...

Животът ми даде урок и потвърди приказката, че все пак е по-добре да си сам отколкото "зле придружен", макар че не съм била зле придружавана, а напротив дори подкрепяна... Но урокът е урок затова, защото ме научи, че можеш да се чувстваш жестоко самотен, дори когато не си сам. Сега нямам проблем. От десетилетие нямам проблем със самотата.

Но ми липсва общуването. И искам да изпитам споделянето...

Запознах се с него наскоро. Доста белези показваха несъвпадение. Но и доста белези показваха сходство на светоусещанията, да речем. Или обратното. Комбинацията при всички случаи не би била възможна, за споделяне и продължителна връзка, тъй като би била унищожителна за мен. Има неща, по които и дори подходящ и харесван човек не би могъл да бъде за теб по малкото несъвпадения - между търсенето и предлагането. Подобно пасване изисква и известна зрялост у двамата и истината е, че дори ти да си "докарал" до там положението да си изчистил желанията си от "шум" при другия човек, въпреки вербалното заявяване може да има разминаване. Нека дори да изключим вероятността за липсата на напълно харесване, като предпоставка...

Съзнанието бе отхвърлило.

Любопитството надделя.

И в никакъв случай нуждата, както мнозина биха интерпретирали, защото лично тази нужда винаги е била добре подвластна ми и никога не е била в обратна посока при мен. Какво значи да желаещ страстно някой човек дори да знаеш, че се разминавате, не се отнася добре към теб? Това е някаква себеомраза, илюзия, желание за контрол над другия... А нещото, което не понасям към себе си и друг е контролът... Това е изкуствена работа.

Любопитството надделя.

Подсъзнанието бе далеч по-категорично още в началото - бе ми изпратило образ на двама души в един сън, които въпреки силата на връзките някога и това че не се бях поддала на основателната или неоснователната им критичност, имаха токсичното влияние върху мен заради енергията, която се губеше заради споделянето на едно пространство и време, в крайна сметка, поддържайки профилактиката за личностното си оцеляване. (Въобще съпротивата е голямо чудо и достатъчен показател за грешен избор)

Но любопитството пак надделя...

Има и нещо несъзнавано, неразгадано, което все още не мога да разплета и което де факто те влече като магнит и не те оставя да се откажеш до край...

Може би, именно това е в основата на токсичните връзки. Една от основите.

Въпреки явната липса на качества за, все пак се чувствах подвластна на нарцистично влияние. В този му фин вариант не го бях срещанала. И мислех, че съм успяла да превъзмогна онези условия у мен, които през последното десетилетие бяха някак възникнали/изявили се, за да привличам като магнит нарцистични натури. Дефектът е у мен. Очевидно е, че не съм решила този дефицит. Вероятно е останало все пак още нещо у мен с подобна характеристика... Не знам, смятам, че е сложно дори и за добър психотерапевт...

И без да съм в триъгълник, сякаш станах отново субект в такъв. Нарцистичните личности често изграждат подобни триъгълници иначе не биха могли да захранват патологията си, от която трудно могат да се освободят.

За един здрав индивид, знаейки за опасностите на триъгълника, е много лесно да го избегне и излезе от него. Коварството на фигурата оказва се е, че триъгълникът може да го има и без задължителните му наяве към момента три елемента - просто трябва да е ясно, че там където има жертва винаги ще има и насилник. Жертвата е най-жестокият насилник. Въпросът е ти като се докоснеш до такъв човек как можеш да се съхраниш да не бъдеш жертва и да отстоиш себе си, без да се превърнеш в насилник.

Най-лесното и здравословното е да се изключиш, оттеглиш.

При всички случаи жертвата-насилник трябва да се лекува. И това зависи само от него/нея.

Посвещаването на втори в тази мисия е предварително обречено. Не съм и мислила да я играя тази роля. Но трябва да доизиграя моята и елиминирам онези частици, които все още ме правят добър обект за подчинение в чужда игра на съществуване.

И все още ми е странно, и страшно любопитно, какво може да създаде у един човек нарцисиста и жертво-насилника, която на пръв поглед красноречиви условия за това не е имало...

Все още ме влече психоанализата...

Въпреки, че най-полезният урок, който взимам за себе си е, че мога да прекратя отлагането по най-заветното ми желание и спокойно да му се отдам и единственото изискване за това е просто да пренаредя добре ежедневието си.

Животът е обич - нищо друго.

Обичта не ражда триъгълници. Но липсата на обич - да, включително и насилието и жертването.

Липсата на емоции и чувства правят живота изсъхнал лист - това е урок, който не е нужно да взимам сега, той е получен и струва скъпо. Сега този урок е за друг ;)


P.S.

Този текст трябва да се върна и да го преработя - ще трябва да коригирам една основа и посланието. Боже, как можах да пренебрегна факта, че токсичните личности са три. Затова разпознаването на токсичността ми беше така трудно да я определя - манипулаторите, успявам да ги хвана бързо; нарцисите също - факт е, че има и висша форма, която очевидно не съм и срещала толкова, но тук има друг модел. Учи! Доизясни го.

Бедни ми, бедни, човеко!

Послеслов на послеслова

И никога не забравяй, че когато се оказваш устойчив, токсичната личност ще си тръгне сама, без много обяснения, вдигайки много шум или напротив.

И все пак съветът ми е при такива връзки да подхождате като здрава личност - не им се отдавайте и се пазете, в един момент те могат да изтощят и счупят, в един момент те могат да убият в преносен и дори буквален смисъл!


Няма коментари:

Translate

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails