30.6.21

Господ знае с кого и кога да ни срещне

 Не е истина как една на вид незначителна случка може да предизвика поредица от събития, за да стигнеш до глъбините на миналото си и корените за формирането на една или друга черта в характера и поведението ти.

Не, нямам предвид онази поредица от събития след случка, която би могла да се материализи във филмова лента, да се види или усети. Говоря за онази поредица от мисловна дейност, която разплита дълбока мрежа в самия теб и ти дава неочаквани отговори и отговори, които иначе си търсил защото имат екзистенциален характер.

От една невинна в крайна сметка ситуация на разминаване на двама души заради ценностната им система първоначално се сблъсках с нещо ново за мен не изпитвано досега, имащо своя необяснима стойност. Нещата, които изпитваме до голяма степен се носят само от нас, другият може само да ги провокира. За мен беше озадачаващо случващото с мен. Все още не съм наясно с отговора защо, очевидно е нещо много дълбоко и много старо и вероятно методи като хипноза тук действително трябват да имат изцеляващо значение за разплитане на тираничен възел при дълбоко страдащ човек.

Благодарна съм на неведомите пътища господни, че много бързо успях да се оттърва от неприятното чувство, защото то бе силно пагубно, но съм и благодарна на съдбата, че го срещнах. Без да съм психолог или психиатър аз проумях как може да се чувства човек с анорекция или самонараняващ се и това, което знам сега е че болката на тези хора е огромна и те не нуждаят от много целенасочена и методична помощ и много обич, за да се справят. Знам и че за да изпитват тези неща близкият им кръг носи голям принос за изпитваното от тях.

За мен обаче още по-неочаквани бяха откритията на трети и четвърти план, за втория план няма да коментирам, тъй като той е най-лесен за разгадаване и виждате и засягат друг човек, който не бих искала да коментирам. Разплитането на мрежата кълбо там е негова задача, ако иска да го направи. Моите задачи по моя път са други.

Ролята ми в "сцената" за мен беше необяснима. Това не беше мое поведение, но все пак бях аз. Дадох си сметка, че изпълнявам някакъв модел. Обикновено такива модели срещаме в семействата, в които сме отгледани. Но реално не мога да кажа, че толкова съм била свидетел на такъв модел в съзнателния ми живот. Но знам, че подобни "сцени" са се случвали в дома ми на моята крехка възраст до 2 години. Интересното е, че тук не играех майка си. Момичета обикновено играем майка си. Играех баща си, което пак ме озадачи и ми даде друг отговор, на въпрос, който съм се блъскала през последните десетилетия засягащ най-близки отношения. Разбрах, втората причина поради която майка ми все пак поддържаше дистанция от мен - непомнях и на баща ми, а кой би искал да бъде в досег с голямото разочарование на живота си. Сега я разбирам и намирам връзката ми с нея по-силна. Вече тази "дистанция" не ми тежи, аз съм човек с мъдрост и понякога, колкото и нескромно да звучи, се чувствам по-надраснал над някои неща. 

Четвъртият план обаче е най-важният за мен, тъй като е свързан с душа, за която нося отговорност. Намерих отговор, който бе търсен и не бе даден от нито един специалист, заради плахост, недостатъчна компетентност или неангажиране със случая, няма значение. Много е трудна да намираш такива важни отговори сам, убийствено е когато трябва да преведеш някого сам, когато имаш нужда от наистина професионални напътствия - какво да се прави при нас липсва система подкрепа на емоционалното здраве. Тук мога да кажа много тежки думи за безотговорността на държава, общество и институции, но не бих искала да замърсявам блога си с подобно направление. Моята задача е далеч по-важна.

Прозирането на този детайл ми налага сериозна корекция в собственото ми поведение, което един Господ знае как ще постигна, не заради друго, а защото усилията ще отнемат енергия, която и без това ми е дефицитна за всичко, което съм задължена да върша, а хората сме си и хора - имаме капацитет и не можем да бъдем 100% от времето си мотори на образцово поведение. Трябва и релакс от този модел. Това ме кара да осъзная, че вероятно сдобиването на този балансиращ елемент в живота ми, ще постигна задачите си в най-отговорния дял в активната част от живота ми.

Откриването на последния детайл ми дава твърда почва под краката, нещо върху което мога да стъпя и измъкна.

От днешна гледна точка се чувствам много по-спокойна и сигурна. Изключително съм благодарна на Вселената за набора от ситуации, в които ме постави и отговорите, които ми е пратила. Бях "отворена". Всъщност, рядко се изключвам. Разгадах ги, макар и да не съм сигурна, че посланието е разчетено на 100%, важното е, че има разчитане.

Благодарна съм и на въпросния човек. Едва ли има друг човек в живота ми, чрез който да съм науча толкова много и то екзистенциално важни неща за мен.

Господ си знае работата! Чувствам се като Негова любимка :)

Амин

Няма коментари:

Translate

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails