25.7.22

Страх от отхвърляне

След като не изведох опит на младини, може би трябваше да усвоя урока при заник слънце.

От опит мога да кажа, че не бива да се отлага толкова и следва някои уроци да усвоим много по-млади, вместо да ги избягваме, защото избягването не ти създава умения за справяне със себе си.

Аз съм човек, който лесно улавя и дори без да иска проследява тенденциите, на което и вероятно дължа точните си преценки и прогнози на нещата... Не, нямам високо мнение за себе си, това е само констатация на качество, което е вродено или толкова рано развило се заради мълчаливото ми и наблюдателно детство, че се е превърнало в безусловно...

Кой не се страхува от отхвърляне? Казват, че това е една от най-сериозните травми, които можем да преживеем. Ключът е именно в това - че можем да преживеем.

Преди да отсъдя себе си строго - бих искала да споделя, че притежавам и друго остро качество: не мога да живея в неистина с други. Това поне диктува живота ми и определя неговата посока и моите избори. Не мога да бъда нечестна към друг и към себе си.

Има един модел на поведение - от страх от отхвърляне не започваш връзка. Погледнато отстрани на повърхностен принцип тази "диагноза" би могла лесно да ми се постави. Но не е вярна.

Има и друг модел, който може и да е част от клона на горния - за да не те отхвърлят, прекъсваш връзката първо ти. 

Много е важно, когато се разделяме с някого, прекъсваме отношения с някого, да сме наясно със себе си защо го правим. Страхът не е добър учител. 

Аз трябваше да се науча да бъда отхвърлена. Не да го преценявам вместо другия, а да позволя на реалността да се случи и видя какво е. Макар и късно ми се налага да изградя способности да се справя с ефектите на отхвърлянето. Не е като да не са ми се случвали в други сфери на живота, но те не се преживяват така както отхвърлянето от човек, с който си се свързал емоционално. 

Отхвърлянията в интимен план досега са ми били по-скоро, пасивни, безсловесни, просто губещи се, по-скоро: ти не си моят избор.

За мен обаче е въпрос на чест и отговорност - какви тежки и немодерни думи - да можеш да го изречеш на човека срещу теб, който по една или друга форма си допуснал до себе си.

Някои избягват подобно действие под претекст да не наранят, но това може да е проява на любезност, само когато отношенията не са започнали. Има ли ги - ефектите от раздялата, си мисля, че са далеч по-краткосрочни, колкото и да са остри непосредствено след нея.

Не знам. Не съм сигурна още.

Не съм срещала в живота си толкова силен човек, поне колкото мен :)

Няма коментари:

Translate

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails