2.11.21

Репликата, която дава отговор веднага

Трябваше да стана на 100 години, за да осъзная Ерих Фромовата фраза "Да имаш или да бъдеш" из корен. Нали знаете - трябва ни ситуация, за да приземим, заземим, припознаем, осъзнаем истински, дори мисъл, върху която сме разсъждавали...

А е толкова просто?

И коварно едновременно.

Защото за секунда можеш да се разобличиш и ти самият какъв си?

Винаги съм искала деца, почти откакто се помня осъзнато. Или не съвсем. Винаги съм искала деца от една възраст, в която е нормално да мислиш за създаване на семейство.

Искам да имам деца. Ключово.

Но не си спомням да съм формулирала мисълта за себе си: "Искам да бъда майка"! "Искам да бъда родител".

Освен, когато бях на 8 и целият клас ми се смя на желанието да бъда космонавт и майка едновременно ;)

Какво определя един човек? 

Доста лесно всъщност може да разпознаем пасването си с някого, отговаряйки си на въпроса, какво е важно за отсрещния и за нас - да има или да бъде в привидно еднопосочни цели.

Искам да имам гадже.

Искам да имам жена.

Искам да имам съпруг.

А толкова рядко чуваме? Бога ми, един път не съм чула някой да каже:

Искам да бъда съпруг/а.

Искам да бъда човекът до теб.

Така казани репликите много променят смисъла, нали?

Издълбоко. Всеобхватно.

Те са като принадлежност, даряване, отдаване...

Реплики като тези дават отговори веднага...

Запитайте се!


П.С.

И така, защо пишеш книги - за да бъдеш писател или за да имаш..., защо правиш музика - за да бъдеш или да имаш почитатели, слава, известност? 

Кои остават във вечността? Кои се помнят?

Водата в реката е или черна или в друг цвят...

Когато избираш хората не означава, че ги имаш; когато избираш да бъдеш до тях - всъщност, само тогава можеш да ги имаш ;) Вероятността е 50%.

И мен никой не ме е учил да бъда, дори да имам не ме учиха...


Няма коментари:

Translate

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails