29.11.21

Когато завесите паднат

 Пред мен в трамвая един срещу друг седяха мъж и жена. Не знам дали бяха съпрузи или двойка, със сигурност се познаваха и движеха заедно отдавно. На около 55-годишна възраст.

Въпреки възрастта лицето на жената изглеждаше миловидно и привлекателно, каквото може да бъде за жена на тази възраст. Не беше отпусната, косата бе боядисана, имаше лек грим. Единственият недостатък на който можеха да се спре бързият поглед вероятно беше леко, леко!, закръгленият вид, който спохожда в голям процент дамите след 55 - проклетата менопауза!

Мъжът си беше типичният около 55 годишен. На вид вече хванал пътеката към сенилността, но държащ се.

Мила двойка? Не, несъмнено.

От тази мила двойка чух един от най-неприятните разговори. И не защото съм искала, просто се държах за дръжката на седалката на мъжа в претъпкания трамвай на път за работа рано сутринта.

"Стига с тия банички!"

"Една жена трябва да се грижи за това, което яде, за да бъде по-секси."

Излишно е да казвам, че лицето на жената посърна. Тя нищо не отговори. Какво би могъл да отговори един запазващ интелигентността си човек в трамвая. Аз най-вероятно бих забила токчето си в крака му, без да му обръна внимание въобще повече. Разбира се, това е мисъл, едва ли бих го направила, или поне трябва да съм търпяла доста, за да ми избяга гневната реакция.


Ще ви предложа втора подобна сцена. Двойна. В операта съм. За мен храм на висшето. Не знам защо точно там трябваше да се сблъскам с други две реплики, отражение на низост.

Двойка, преминала 60-те. Мъжът, вече видим старчок (въобще няма да си пестя думите!) гледа клипчета на смартфона си. Просто пред очите ми са, на предния ред и да искам да избягам - не мога. Клипчето е меко казано пошло - някаква пищна жена върти задните си части и той се хили. Показва видеото на жената до себе си и тя свенливо отхвърля предложението.

"Защо? Гледай и ти да се научиш да го въртиш така".

На друга постановка. Събираме се, залата все още се пълни с хора. Близо до мен са седнали двама достолепни господа на към 80-те. В костюми. Но излъчващи леко миризма на урина (Не, няма да го спестя.) Знаете ли какво обсъдиха господата на глас, за да чуя при оперното пеене?! Че "циците" на изпълнителката били малки...


Завесата пада.

Няма коментари:

Translate

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails